søndag den 30. december 2012

Så tager vi cyklerne frem

Siden jeg skrev sidst er jeg gået hen og blevet den stolte ejer af en mountainbike (Cube Attention) som jeg må indrømme gik direkte ind og overtog pladsen som min foretrukne motionsform.

Det kan ikke beskrives med ord, hvor lækkert det er at cykle på en ordentlig cykel, det at komme ud i naturen og få en på opleveren samtidig med at man dyrker motion er simpelthen fantastisk.
Nu kan man jo sige det samme om løb, men det er bare sådan at man kommer væsentligt længere omkring på sin cykel, end man nogensinde ville gøre ved de ugentlige motionsløbeture.

Det er til dato de bedste penge jeg nogensinde har brugt på at få et bedre helbred, og kan varmt anbefales, især overvægtige som undertegnede der døjer med problemer/skader ved løb, jeg har siden jeg startede på at cykle ikke haft en eneste motionsrelateret skade.
Især mountainbike er fantastisk til at starte på (det var det ihvertfald for mig) idet at den har mindre hjul end en racercykel og derved skal trille længere for at nå samme distance, samtidig er dækket bredere på MTB hvilket giver mere modstand, desuden er gearene er også lavere på MTB end på racercykel, sidst men ikke mindst er selve stellet i sagens natur også tungere.
Tilsammen gør disse ting efter min mening at man forbrænder flere kalorier.

Hvor om alting er så savner jeg her i vinterpausen at kunne cykle, så overvejer at prøve spinning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar